ПІДГОТОВКА ПОВЕРХОНЬ СТІН ПІД ЛИЦЮВАННЯ ТА НАСТИЛАННЯ ПІДЛОГИ  ПЛИТКОЮ

Мета уроку:

навчальна: формувати в учнів практичні вміння та навики підготовки

вертикальних поверхонь і основ підлоги для укладання плитки, очистка

та ґрунтування поверхні, закріпити теоретичні знання з теми

розвивальна: розвивати в учнів аналітичне мислення шляхом оцінки

якості

виконаної роботи; логічне мислення через закріплення послідовності виконання прийомів підготовки поверхні до укладання плитки (зняття напливів розчину,жирних, соляних плям, очистка від бруду), також в процесі виконання завдань розвивати уяву та пам'ять

виховна:формувати в учнів такі якості особистості як охайність (при підмітанні підлоги, розбиранні облицювання з керамічних плиток та очищення придатних плиток від розчину, їх укладання у штабелі), ввічливість, вміння спілкуватися та працювати у колективі.

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку:формування вмінь та навичок при виконанні підготовки поверхні.

Дидактичне забезпечення:презентації виконані за допомогою програми «PowerPoint»,  картки з завданнями, інструкційна карта послідовності виконання роботи з підготовки поверхні під лицювання стін та настилання підлог плиткою.

Матеріальне забезпечення уроку:щітка, рівень, ківш, штукатурна кельма, кирка, шпатель вузький, ґрунтівка

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

повідомлення чергового про готовність групи до уроку;

перевірка наявності учнів за списком;

огляд зовнішнього вигляду учнів;

допуск з техніки безпеки.

ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ

1.Повідомлення теми програми і теми уроку:

2.Актуалізація і корекція опорних знань:

Повторення матеріалу за запитаннями:

Від чого залежить якість лицювальних робіт?

Які види підготовчих робіт виконує плиточник?

Порівняйте види підготовчих робіт, в чому різниця між влаштуванням ґрунтових основ, підстилаючих шарів, стяжок, вирівнюючих шарів, гідроізоляції, тепло – і звукоізоляції, металевих каркасів, штукатурних шарів?

показ нових прийомів трудової діяльності;

Пояснення нового матеріалу

Перелік практичних завдань: прийоми підготовки вертикальних поверхонь і

основ підлог для укладання плитки; зняття напливів розчину, жирних, соляних плям, очистка поверхні від бруду; насічка гладких залізобетонних поверхонь, змочування поверхні або ґрунтування, набивання  по дерев’яних поверхнях металевої сітки, прийоми виконання робіт, ґрунтування поверхонь глибоко проникною грунтівкою під облицювання; прийоми виконання робіт; підготовка основи підлоги: підмітання, очищення від будівельного сміття, промивка, зрубування напливів, заробляння впадин, змочування або ґрунтування; розбирання облицювання з керамічних  плиток, очищення придатних плиток від розчину, укладання очищених плиток у штабелі, прийоми виконання робіт

Що  потрібно знати й вміти, щоб якісно виконувати роботу?

Пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці;

Демонстрація відеофільму про послідовність виконання робіт по підготовці поверхонь під лицювання стін та настилання підлог плиткою.

Опис відеофільму

 



 

  Інструменти для лицювальних робіт

 

 

 

                    

Підготовка поверхні при лицюванні стін та настиланні підлоги:

При виконанні робіт на цементному розчині вертикальні поверхні:

- перевіряють вертикальність та рівність стін.

     - очищають від пилу, патьоків розчину

- змочують водою.

- якщо на поверхні є окремі западини або відхилення від вертикалі, ці місця виправляють шаром цементного розчину.

При  виконанні робіт на цементному розчині підлоги:

-         перевіряють горизонтальність поверхні.

-         очищають основи від сміття, бруду, пилу.

-         змочують водою.

При виконанні робіт на клеючих сумішах:

перевіряють вертикальність та горизонтальність поверхонь.

перевіряють міцність підготовчого шару.

-         очищають від сміття, бруду, пилу.

-         ґрунтують  поверхню.

 

Опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів, показаних майстром:

Які є види поверхонь стін?

(кам’яні, дерев’яні, цегляні, гіпсокартонні).

Які є види поверхонь підлог?

(бетонна, мозаїчна, плиткова, де­рев’яна, паркетна, лінолеумна).

відповідь майстра на запитання учнів;

підведення підсумків вступного інструктажу.

Майстер в/н оголошує результати діяльності кожної групи, аналізує якість підготовки кожної команди.

3. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

Видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання;

Майстер в/н видає кожному картки, які містять послідовність виконання робіт по підготовці поверхні до облицювання.

розподіл учнів за робочими місцями;

повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт;

Майстер в/н повідомляє, що при  оцінюванні їх роботи враховується:

дотримання технологічної послідовності виконання операцій по підготовці різних поверхонь до облицювання;

якість підготовленої поверхні (усунення нерівностей, тріщин, відшарувань тощо).

Цільові обходи майстром робочих місць учнів;

Здійснюються постійно, в процесі виконання учнями роботи.

прийом майстром виконаних робіт;

прибирання робочих місць

4. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

Аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку; оцінка роботи учнів, їх об’єктивне обґрунтування, аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення; повідомлення та обґрунтування оцінок.

 

 

Критерії оцінювання

Кількість балів

(за 12-ти бальною шкалою)

1

Дотримання технологічної послідовності при підготовці поверхонь

 

2

Якість підготовленої поверхні

 

3

Дотримання правил охорони праці

 

Середній бал:

 

 

Майстер в/н після прийому роботу кожного учня, оцінює його діяльність протягом всього уроку.

Видача домашнього завдання

Вивчити технологію приготування розчину та нанесення його на поверхню.

Види та властивості розчинів.

 

Прибирання робочих місць

 

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога