ПІДГОТОВКА ПОВЕРХОНЬ СТІН ПІД ЛИЦЮВАННЯ ТА НАСТИЛАННЯ ПІДЛОГИ ПЛИТКОЮ
Мета уроку:
навчальна: формувати в учнів практичні
вміння та навики підготовки
вертикальних поверхонь і основ
підлоги для укладання плитки, очистка
та ґрунтування поверхні,
закріпити теоретичні знання з теми
розвивальна: розвивати в учнів аналітичне
мислення шляхом оцінки
якості
виконаної роботи; логічне
мислення через закріплення послідовності виконання прийомів підготовки поверхні
до укладання плитки (зняття напливів розчину,жирних, соляних плям, очистка від
бруду), також в процесі виконання завдань розвивати уяву та пам'ять
виховна:формувати в учнів такі якості
особистості як охайність (при підмітанні підлоги, розбиранні облицювання з
керамічних плиток та очищення придатних плиток від розчину, їх укладання у
штабелі), ввічливість, вміння спілкуватися та працювати у колективі.
Тип уроку:
комбінований.
Вид уроку:формування
вмінь та навичок при виконанні підготовки поверхні.
Дидактичне
забезпечення:презентації виконані за допомогою програми
«PowerPoint», картки з завданнями,
інструкційна карта послідовності виконання роботи з підготовки поверхні під
лицювання стін та настилання підлог плиткою.
Матеріальне забезпечення уроку:щітка,
рівень, ківш, штукатурна кельма, кирка, шпатель вузький, ґрунтівка
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
повідомлення чергового про готовність групи до уроку;
огляд зовнішнього вигляду учнів;
допуск з техніки безпеки.
ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ
1.Повідомлення теми програми і теми уроку:
2.Актуалізація і корекція опорних знань:
Повторення матеріалу за запитаннями:
Від чого залежить якість лицювальних робіт?
Які види підготовчих робіт виконує плиточник?
показ нових прийомів трудової діяльності;
Пояснення нового матеріалу
Перелік практичних завдань: прийоми
підготовки вертикальних поверхонь і
основ підлог для укладання плитки; зняття напливів
розчину, жирних, соляних плям, очистка поверхні від бруду; насічка гладких
залізобетонних поверхонь, змочування поверхні або ґрунтування, набивання по дерев’яних поверхнях металевої сітки,
прийоми виконання робіт, ґрунтування поверхонь глибоко проникною грунтівкою під
облицювання; прийоми виконання робіт; підготовка
основи підлоги: підмітання, очищення від будівельного сміття, промивка,
зрубування напливів, заробляння впадин, змочування або ґрунтування;
розбирання облицювання з керамічних
плиток, очищення придатних плиток від розчину, укладання очищених плиток
у штабелі, прийоми виконання робіт
Що потрібно знати й вміти, щоб якісно виконувати
роботу?
Пояснення характеру і послідовності роботи учнів на
уроці;
Демонстрація відеофільму про послідовність виконання
робіт по підготовці поверхонь під лицювання стін та настилання підлог плиткою.
Інструменти для лицювальних робіт
Підготовка поверхні при лицюванні стін та настиланні
підлоги: При виконанні робіт на цементному розчині вертикальні поверхні: - перевіряють вертикальність та рівність стін. - очищають
від пилу, патьоків розчину - змочують водою. - якщо на поверхні є окремі западини або відхилення від
вертикалі, ці місця виправляють шаром цементного розчину. При
виконанні робіт на цементному розчині підлоги: -
перевіряють
горизонтальність поверхні. -
очищають
основи від сміття, бруду, пилу. -
змочують
водою. При виконанні робіт на клеючих сумішах: перевіряють вертикальність та горизонтальність
поверхонь. перевіряють міцність підготовчого шару. -
очищають від
сміття, бруду, пилу. -
ґрунтують поверхню. |
Опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів,
показаних майстром:
Які є види поверхонь стін?
(кам’яні, дерев’яні, цегляні, гіпсокартонні).
Які є види поверхонь підлог?
(бетонна, мозаїчна, плиткова, дерев’яна, паркетна,
лінолеумна).
відповідь майстра на запитання учнів;
підведення підсумків вступного інструктажу.
Майстер в/н оголошує результати діяльності кожної групи,
аналізує якість підготовки кожної команди.
3. ПОТОЧНИЙ
ІНСТРУКТАЖ
Видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення
порядку їх виконання;
Майстер в/н видає кожному картки, які містять
послідовність виконання робіт по підготовці поверхні до облицювання.
розподіл учнів за робочими місцями;
повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт;
Майстер в/н повідомляє, що при оцінюванні їх роботи враховується:
дотримання технологічної послідовності виконання операцій
по підготовці різних поверхонь до облицювання;
якість підготовленої поверхні (усунення нерівностей,
тріщин, відшарувань тощо).
Здійснюються постійно, в процесі виконання учнями роботи.
прийом майстром виконаних робіт;
прибирання робочих місць
4. ЗАКЛЮЧНИЙ
ІНСТРУКТАЖ
Аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку; оцінка
роботи учнів, їх об’єктивне обґрунтування, аналіз причин помилок учнів та
засоби їх усунення; повідомлення та обґрунтування оцінок.
№ |
Критерії оцінювання |
Кількість балів (за 12-ти бальною шкалою) |
1 |
Дотримання технологічної послідовності при підготовці
поверхонь |
|
2 |
Якість підготовленої поверхні |
|
3 |
Дотримання правил охорони праці |
|
Середній
бал: |
|
Майстер
в/н після прийому роботу кожного учня, оцінює його діяльність протягом всього
уроку.
Видача
домашнього завдання
Вивчити
технологію приготування розчину та нанесення його на поверхню.
Види
та властивості розчинів.
Комментарии
Отправить комментарий