План уроку виробничого навчання

 

Дата проведення:            20.04.21                Група № 11

Тема уроку: «Зачищання та підмазування плит і блоків вентиляційних коробів, перетирання штукатурки, ремонт пошкоджених ГКЛ»

Мета уроку: сформувати знання учнів щодо технологічного процесу зняття ділянок старої штукатурки, розшивки щілин і їх обробці, очищенню набілу, затиранню, перетиранню поверхонь, обробці пошкоджень на галтелях, укосах, кутах; розвивати пізнавальну активність,  логічне  мислення; виховувати самостійність, активність, наполегливість, акуратність, відповідальність.

Тип уроку: урок формування первинних умінь.

Дидактичне забезпечення: Конспект уроку, картки-відпові до вправи, презентація «Засоби захисту та інструменти для виконання роботи», тестові завдання, інструкційні карти, підручники;

Матеріально-технічне забезпечення: інструменти, інвентар, матеріали.

Міжпредметні зв’язки: Спец. технологія, матеріалознавство, охорона праці.

Методи навчання: словесні (фронтальне усне опитування, бесіда, розповідь), наочні (практичний показ майстром трудових прийомів і операцій, спостереження учнів), репродуктивні (навчально-виробнича діяльність учнів згідно до інструкційно-технологічної карти).

Перелік практичних завдань: Зняття ділянок старої штукатурки; розшивка щілини і їх обробка, зачищення набілу, обробка пошкодженнь на галтелях, укосах, кутах;

зачищення та підмазування плит і блоків вентиляційних коробів; перетирання штукатурки.

 Список основної та додаткової літератури: Т.Є. Остапченко «Технологія опоряджувальних робіт» А.С. Нікуліна «Штукатурні роботи І част.».

Місце проведення: навчальна майстерня

Методична мета уроку: запровадження активних  форм і методів навчання, як шлях розвитку творчих здібностей учнів 

 

                                               Хід уроку

І. Організаційна частина

ü перевірка наявності учнів.

ü перевірка готовності учнів до уроку.

ü інструктаж з охорони праці.

ІІ. Вступний інструктаж

Актуалізація знань:

повідомлення теми програми «Виконання ремонтних робіт штукатурки та ремонт поверхні обшивальних листів» та теми уроку «Ремонт штукатурки.».

ü цільова установка проведення уроку:

Наш урок буде проводитися під гаслом  американського промисловця -  Генрі Форда: «Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес,працювати разом – це успіх»

Сьогодні ми розпочинаємо вивчення нової теми програми. Слово – ремонт, знайоме кожному, і в кожного воно викликає певні асоціації, та ми розглянемо, що собою являє ремонт, безпосередньо в вивчені вашої професії. Бажаю вам натхнення та гарного настрою.

Перевірка опорних З, У, Н учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці:

Майстерв/н: Давайте перевіримо, наскільки міцно ви засвоїли матеріал, який вивчили на теоретичному  та виробничому навчанні. Оцінювання буде здійснюватися  за накопичувальною системою, незалежними експертами. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал Наприкінці уроку при підведенні підсумків ми врахуємо загальну кількість балів кожного учня.

Вправа «Закінчи речення. Відкрий літеру.». Якщо учень дав правильну відповідь, він має можливість відкрити будь-яку букву ключового слова.

1.     Один з етапів підготовки поверхонь…(насікання поверхні)

2.     Під час підготовки розчинових сумішей… (дозування матеріалів; встановлення послідовності і способів приготування розчинових сумішей, готувати розчинові суміші)

3.     Накидання розчинової суміші виконують… (ковшем, кельмою)

4.     Намазування розчинової суміші виконують… (соколем, півтерком)

5.     Слугує для розрівнювання штукатурної розчинової суміші та як контрольно-вимірювальний пристрій… (правило)

6.     На уроках спецтехнології ви дізналися про наступні дефекти штукатурки… (дутики, відшарування, тріщини)

7.     На уроках охорони праці ви дізналися, що якщо працювати без спецодягу…(можна забруднитися, отримати  механічні впливи, підлягати дії підвищених та знижених температур, кислот і лугів)

8.     Знання отримані під час виробничого навчання, можна використовувати на уроках… (спецтехнології, охорони праці, матеріалознавства, математики, будівельного креслення)

Аналіз і доповнення відповідей учнів підведення підсумків.

Викладання нового матеріалу:

Повідомлення нової навчальної інформації.

 Під час експлуатації обштукатурених поверхонь на них з різних причин може виникнути ряд дефектів: щілини, відшарування, механічні пошкодження тощо. Тому перед початком малярних робіт слід усунути всі дефекти, тобто відремонтувати штукатурку.

Для заміни пошкодженої штукатурки в окремих місцях або на великих ділянках спочатку слід встановити межі її дефектного шару. З цією метою шар штукатурки простукують молотком. Глухий звук, характерний для пустоти, вказує на ті ділянки штукатурного шару, на яких штукатурка відстає від поверхні, не зчепившись з нею. В усіх цих місцях штукатурку відбивають тупою сокирою або молотком. Шар штукатурки, що легко відстає від поверхні, зчищають кельмою. З поверхні слід зчистити весь дефектний шар штукатурки так, щоб на ній залишились лише ті ділянки, на яких вона утримується міцно. На очищеній поверхні не повинно бути залишків штукатурного розчину.

Ділянки кам'яної поверхні, очищеної від штукатурки, у разі потреби насікають або очищають від розчину шви цегляної кладки. Після цього знімають пил і змочують водою.

Великі й малі тріщини – мабуть, найпоширеніший технологічний дефект штукатурки. Тріщини утворюються по ряду причин.

По-перше, застосовувався жирний або погано перемішаний розчин.

По-друге, занадто швидке висихання, або нанесення занадто товстого шару розчину за один прийом, або нанесення наступного шару штукатурки на ще не висохлий попередній шар.

По-третє, використання драні, розміри в перерізі якої не відповідають технологічно передбаченим, або нанесення недостатньо товстого шару штукатурки над поверхнею драні.

Усунення дрібних тріщин штукатурки, які утворилися з вини перших двох причин, можливо перетиранням розчином, з якого виконувалася штукатурка, або гіпсовим тістом, змішаним з крейдою (1 частина гіпсового тіста, 2-3 частини крейди).

Більші тріщини розшивають, зачищають сталевою щіткою, рясно змочують водою і замазують розчином.

Тріщини, причиною появи яких стало наявність або невідповідність драні, виправити можливо, тільки вирубавши штукатурку, замінивши дрань і знову оштукатурити поверхню.

Як уникнути тріщин штукатурки

Щоб уникнути утворення тріщин штукатурки слід:
– Використовувати добре вимішаний розчин нормальної жирності;
– Запобігати занадто швидк
ому висиханню штукатурки, для цього в жарку, суху або вітряну погоду свіжонанесену штукатурку бажано завісити мокрою рогожею або мішковиною, або періодично зволожувати її водою;
– Не наносити розчин занадто товстим шаром;
– При послідовному нанесенні декількох шарів штукатурки не поспішайте: перш ніж нанести наступний шар, дайте схопитися попередньому;
– Використовуйте дрань тільки передбаченої товщини;
– Кути і стики різнорідних поверхонь до штукатурення затягують металевою сіткою.

        При багаторазовому фарбуванні поверхні на ній створюється досить товстий шар фарби — набіл, який під час ремонту приміщення слід видалити. Слабкий клейовий набіл, що легко розмокає під дією води, змочують водою, яку наносять рогожною або маховою щіткою, і зчищають сталевим шпателем або скребачками. Міцні клейові набіли змочують гарячою водою і через деякий час зчищають.

Штукатурні тяги ремонтують залежно від ступеня їх пошкодження. Дрібні щілини обережно, щоб не пошкодити профіль тяги, розрізують, змочують водою і підмазують гіпсовим розчином. Після цього підмазані місця, якщо дозволяє розмір поверхні, акуратно затирають спеціальними терками невеликого розміру. У вигинах профіль обробляють лінійкою, протягуючи її вздовж або впоперек тяги (як при опорядженні галтелі). При великих пошкодженнях тяг або їх розривах спочатку перевіряють міцність тих ділянок, що залишились на поверхні. Шматки тяги, що погано утримуються на поверхні, відбивають. Якщо треба відновити тягу на ділянці завдовжки до 1,5 м, то нанесений шар розчину обробляють півтерком, терками, спеціальною лінійкою і відрізачкою. Роботу виконують так, щоб профіль тяги у пошкодженому місці точно відповідав би профілю старої тяги і не було видно місць стиків.

Якщо треба відновити тягу на ділянці більше ніж 1,5 м, то це роблять за шаблоном, який виготовляють за профілем існуючої тяги. Для визначення профілю один із пошкоджених кінців тяги підрізують у вертикальному напрямі до стіни. До підрізаного кінця прикладають кусок картону або щільного паперу і акуратно олівцем переносять на неї контур тяги. За рисунком, що отримали, виготовляють профільну дошку і оббивають край її бляхою, а потім виготовляють весь шаблон.

Особливості технології перетирання штукатурки: зволожуємо основу та рівномірно розподіляємо розчин по всій поверхні стіни, після того як висохнуть всі оброблені тріщини, розчинову суміш слід наносити в шаховому порядку, перед розрівнюванням розчин також слід зволожити , розтирати розчин треба теркою колоподібними рухами або в розбіг,  слід  забезпечити максимально рівномірне висихання, виключити протяги, пряме сонячне світло, нерівномірну температуру матеріалів стін.

 Впродовж показу та пояснення нових трудових прийомів, використовую та звертаю увагу учнів на інструкційну карту.

ü Показ нових прийомів трудової діяльності;

У повільному темпі показати учням прийоми виконання вправи.

ü Розглянути інструкційну карту;

У повільному темпі показати учням прийоми виконання технологічних операцій згідно інструкційної карти.

Показати учням прийоми виконання вправи у робочому темпі.

ü Пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці;

ü Повідомлення про передовий досвід за темою уроку;

ü Опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів декількома учнями, показаних майстром:

Тестові завдання:

1.     Для чого змочують поверхню водою?

А. Для усунення пилу з поверхні та покращення зчеплення розчинової суміші з основою;

Б. Для того, щоб було легше дихати;

В. З естетичною ціллю;

2.     Без якого контрольно-вимірювального приладу  штукатур не зможе якісно виконати оштукатурення поверхні?

А. Лопати;

Б. Кельми;

В. Правила або 2-х метрової рейки ;

3.     Що ви обов’язково одягаєте коли працюєте ударними інструментами ?

А. Окуляри, респіратор, рукавиці;

Б. Окуляри, каску, навушники;

В. Протигаз, чоботи, кігті-лази;

4.     Назвіть дефекти які виникають на штукатурці?

А. Шорсткість;

Б. Механічні пошкодження;

В. Короїд;

5.     Як очистити поверхню від набілу?

А. Погладити гладилкою;

Б. Зачистити сталевим шпателем або скребачками;

В. Змести віником;

6.     Як визначити місце відшарованої штукатурки?

А. Простукати;

Б. Послухати;

В. Оглянути;

7.     Як ремонтують тріщини на штукатурці?

А. Виготовляють профільну дошку;

Б. Встановлюють межі дефектного шару;

В. Розшивають, зачищають сталевою щіткою, рясно змочують водою і замазують розчином;

ü Відповідь майстра на запитання учнів;

ü Підведення підсумків вступного інструктажу;

ІІІ Поточний інструктаж

ü видання завдань для самостійної роботи, видача інструкційних карт;

ü пояснення порядку їх виконання;

ü розподіл учнів за робочими місцями;

ü повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт;

ü провести інструктаж з охорони праці;

                  Цільові обходи майстра робочих місць учнів;

І. перевірка розуміння нового матеріалу, організація робочого місця, дотримання правил охорони праці;

ІІ.  правильність використання інструменту  та дотримання технологічної послідовності згідно інструкційної карти;

ІІІ.  самоконтроль якості роботи, дотримання правил охорони праці;

ІV.  перевірка роботи учнів, визначення недоліків та кращих робіт учнів.

Прибирання робочих місць.

 

ІV. Заключний інструктаж

ü аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

ü оцінка роботи учнів, її об’єктивне обґрунтування;

ü аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення;

ü повідомлення та обґрунтування оцінок;

ü видача домашнього завдання:

Повторити

 

 

 

______________________

        (підпис майстра)


Тестові завдання:

1.      Для чого змочують поверхню водою?

А. Для усунення пилу з поверхні та покращення зчеплення розчинової суміші з основою;

Б. Для того, щоб було легше дихати;

В. З естетичною ціллю;

2.      Без якого контрольно-вимірювального приладу  штукатур не зможе якісно виконати оштукатурення поверхні?

А. Лопати;

Б. Кельми;

В. Правила або 2-х метрової рейки ;

3.      Що ви обов’язково одягаєте коли працюєте ударними інструментами ?

А. Окуляри, респіратор, рукавиці;

Б. Окуляри, каску, навушники;

В. Протигаз, чоботи, кігті-лази;

4.      Назвіть дефекти які виникають на штукатурці?

А. Шорсткість;

Б. Механічні пошкодження;

В. Короїд;

5.      Як очистити поверхню від набілу?

А. Погладити гладилкою;

Б. Зачистити сталевим шпателем або скребачками;

В. Змести віником;

6.      Як визначити місце відшарованої штукатурки?

А. Простукати;

Б. Послухати;

В. Оглянути;

7.      Як ремонтують тріщини на штукатурці?

А. Виготовляють профільну дошку;

Б. Встановлюють межі дефектного шару;

В. Розшивають, зачищають сталевою щіткою, рясно змочують водою і замазують розчином;


 

 

Вправа «Закінчи речення. Відкрий літеру.».

Якщо учень дав правильну відповідь, він має можливість відкрити будь-яку букву ключового слова.

1.      Один з етапів підготовки поверхонь…(насікання поверхні)

2.      Під час підготовки розчинових сумішей… (дозування матеріалів; встановлення послідовності і способів приготування розчинових сумішей, готувати розчинові суміші)

3.      Накидання розчинової суміші виконують… (ковшем, кельмою)

4.      Намазування розчинової суміші виконують… (соколем, півтерком)

5.      Слугує для розрівнювання штукатурної розчинової суміші та як контрольно-вимірювальний пристрій… (правило)

6.      На уроках спецтехнології ви дізналися про наступні дефекти штукатурки… (дутики, відшарування, тріщини)

7.      На уроках охорони праці ви дізналися, що якщо працювати без спецодягу…(можна забруднитися, отримати  механічні впливи, підлягати дії підвищених та знижених температур, кислот і лугів)

8.      Знання отримані під час виробничого навчання, можна використовувати на уроках… (спецтехнології, охорони праці, матеріалознавства, математики, будівельного креслення)

 


1.   …(насікання поверхні)

2.   …(дозування матеріалів; встановлення послідовності і способів приготування розчинових сумішей, готувати розчинові суміші)

3.   …(ковшем, кельмою)

4.   …(соколем, півтерком)

5.   …(правило)

6.   …(дутики, відшарування, тріщини)

7.   … (спецтехнології, охорони праці, матеріалознавства, математики, будівельного креслення)

 

1.       …(насікання поверхні)

2.       …(дозування матеріалів; встановлення послідовності і способів приготування розчинових сумішей, готувати розчинові суміші)

3.       …(ковшем, кельмою)

4.       …(соколем, півтерком)

5.       …(правило)

6.       …(дутики, відшарування, тріщини)

7.       … (спецтехнології, охорони праці, матеріалознавства, математики, будівельного креслення)

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога